Karuizawa Koi

Ryby koi w kulturze chińskiej i japońskiej są symbolem dobrobytu, szczęścia i wytrwałości. Karuizawa to z kolei symbol perfekcji i jakości.

  1. Podstawowe informacje

    Rodzaj: Japanese Single Malt Whisky

    Destylarnia: Karuizawa

    Rok destylacji: 1999-2000

    Liczba butelek: 3×35

    ABV: 46%, 48% oraz 55%

    Opakowanie: WS Heavy bottle wykonana ze szkła wysokiej przejrzystości i zaprojektowana przez zespół kreatywny Wealth Solutions, malunek na szkle, skrzynka zaprojektowana specjalnie dla tego projektu.

  2. Galeria

  3. Ryby Koi


  4. Ryby koi

    Ryby koi w kulturze chińskiej i japońskiej są symbolem dobrobytu, szczęścia i wytrwałości. Stara legenda głosi, że karp koi potrafi płynąć w górę żółtej rzeki, by stać się smokiem. Koi symbolizuje zdolność osoby do dążenia, aby stać się lepszym, stanowić bardziej wartościową część wszechświata. W innej wersji mówi się, że ryba koi będzie pływać pod prąd bez względu na warunki i wybierze śmierć zamiast niepowodzenia. Dzięki temu są symbolem motywacji i aspiracji. Dzisiaj ryby koi są hodowane w wielu krajach w ogrodowych stawach do celów dekoracyjnych. Występują w ponad  120 wersjach kolorystycznych. Oto niektóre z powodów dlaczego ryby koi są bardzo popularnym motywem w sztuce japońskiej i chińskiej.

  5. O destylarni Karuizawa


  6. O destylarni Karuizawa

    Destylarnia została założona w 1955 r. przez Daikoku-budoshu. Na miejsce produkcji whisky właściciel gorzelni wybrał miejscowość Karuizawa, znane miejsce wypoczynku Japończyków, położone u podnóża czynnego wulkanu Asama.

    Karuizawa była małą destylarnią, wytwarzającą alkohol wyłącznie według tradycyjnych metod. Dodatkowo w celu uzyskania najwyższej jakości, do Karuizawy sprawdzono z drugiej części globu hiszpańskie beczki po sherry. W nich to przez lata leżakował destylat, tak samo jak w ojczyźnie whisky – Szkocji. Jednak w smaku tego trunku można wyczuć również lokalne wpływy decydujące o jej unikatowości. Górska woda czerpana z wulkanicznych wzgórz Asamy, bardzo mroźne zimy oraz upalne lata odcisnęły się w jej smaku, decydując o jego niepowtarzalności. Karuizawa to whisky bardzo bogata i aromatyczna, posiadająca wyraźny profil o silnym wpływie sherry.

    Karuizawa produkowała na niedużą skalę oraz wyłącznie na rynek krajowy. Tak było od początku jej istnienia, aż do 2000 r., kiedy to zakończono produkcję w tej destylarni. Wprawdzie stanęły maszyny w jej murach, ale pozostały beczki pełne wyjątkowego trunku. Z roku na rok jest ich jednak coraz mniej. Na nieszczęście Karuizawy sława o jej trunkach obiegła świat dopiero po zaprzestaniu produkcji w jej murach. Gdy świat o niej usłyszał, od razu oszalał na punkcie trunków produkowanych u podnóża góry Asama.

    Ponieważ Karuizawa zdała swoją licencję na produkcję alkoholi, a nieruchomość na której leżała destylarnia ma już innego właściciela, na rynek już nigdy nie trafią nowe beczki. Kiedy ostatnie z nich zostaną zabutelkowane nie wie nikt.

  7. Zobacz rownież


  8. Kontakt


  9. Kontakt