Karuizawa Koi

Ryby koi w kulturze chińskiej i japońskiej są symbolem dobrobytu, szczęścia i wytrwałości. Karuizawa to z kolei symbol perfekcji i jakości.

  1. Podstawowe informacje

    Rodzaj: Japanese Single Malt Whisky

    Destylarnia: Karuizawa

    Rok destylacji: 1999-2000

    Liczba butelek: 3×35

    ABV: 46%, 48% oraz 55%

    Opakowanie: WS Heavy bottle wykonana ze szkła wysokiej przejrzystości i zaprojektowana przez zespół kreatywny Wealth Solutions, malunek na szkle, skrzynka zaprojektowana specjalnie dla tego projektu.

  2. Galeria

  3. Ryby Koi


  4. Ryby koi

    Ryby koi w kulturze chińskiej i japońskiej są symbolem dobrobytu, szczęścia i wytrwałości. Stara legenda głosi, że karp koi potrafi płynąć w górę żółtej rzeki, by stać się smokiem. Koi symbolizuje zdolność osoby do dążenia, aby stać się lepszym, stanowić bardziej wartościową część wszechświata. W innej wersji mówi się, że ryba koi będzie pływać pod prąd bez względu na warunki i wybierze śmierć zamiast niepowodzenia. Dzięki temu są symbolem motywacji i aspiracji. Dzisiaj ryby koi są hodowane w wielu krajach w ogrodowych stawach do celów dekoracyjnych. Występują w ponad  120 wersjach kolorystycznych. Oto niektóre z powodów dlaczego ryby koi są bardzo popularnym motywem w sztuce japońskiej i chińskiej.

    Kin Showa
    Wszystkie metalowe Showa są znane jako Kin Showa. Metaliczny połysk wydaje się silny na całym ciele koi. Kluczowymi elementami Showa są owinięte sumi, motoguro w płetwach piersiowych i klasyczne wtargnięcie ciekawego czarnego wzoru na głowę.

    Kohaku
    Rasa Kohaku jest uważana za jedną z pierwszych opracowanych odmian karpi ozdobnych. Odmiana pochodzi z 1888 roku. Kohaku pozostaje jedną z najpopularniejszych ras w Japonii. Jasne czerwone oznaczenia są znane jako hi (緋).

    Ochiba
    Ochiba koi, lub bardziej znany jako Ochiba Shigure, jest odmianą ryb koi. Nazywana Ochiba Shigure dosłownie tłumaczy się jako „jesienne liście na wodzie”, co doskonale opisuje ich świecące usieciowane płatki ułożone w pozycji, która sprawia wrażenie pozostawionych przez pływające liście.

  5. O destylarni Karuizawa


  6. O destylarni Karuizawa

    Destylarnia została założona w 1955 r. przez Daikoku-budoshu. Na miejsce produkcji whisky właściciel gorzelni wybrał miejscowość Karuizawa, znane miejsce wypoczynku Japończyków, położone u podnóża czynnego wulkanu Asama.

    Karuizawa była małą destylarnią, wytwarzającą alkohol wyłącznie według tradycyjnych metod. Dodatkowo w celu uzyskania najwyższej jakości, do Karuizawy sprawdzono z drugiej części globu hiszpańskie beczki po sherry. W nich to przez lata leżakował destylat, tak samo jak w ojczyźnie whisky – Szkocji. Jednak w smaku tego trunku można wyczuć również lokalne wpływy decydujące o jej unikatowości. Górska woda czerpana z wulkanicznych wzgórz Asamy, bardzo mroźne zimy oraz upalne lata odcisnęły się w jej smaku, decydując o jego niepowtarzalności. Karuizawa to whisky bardzo bogata i aromatyczna, posiadająca wyraźny profil o silnym wpływie sherry.

    Karuizawa produkowała na niedużą skalę oraz wyłącznie na rynek krajowy. Tak było od początku jej istnienia, aż do 2000 r., kiedy to zakończono produkcję w tej destylarni. Wprawdzie stanęły maszyny w jej murach, ale pozostały beczki pełne wyjątkowego trunku. Z roku na rok jest ich jednak coraz mniej. Na nieszczęście Karuizawy sława o jej trunkach obiegła świat dopiero po zaprzestaniu produkcji w jej murach. Gdy świat o niej usłyszał, od razu oszalał na punkcie trunków produkowanych u podnóża góry Asama.

    Ponieważ Karuizawa zdała swoją licencję na produkcję alkoholi, a nieruchomość na której leżała destylarnia ma już innego właściciela, na rynek już nigdy nie trafią nowe beczki. Kiedy ostatnie z nich zostaną zabutelkowane nie wie nikt.

  7. Zobacz rownież


  8. Kontakt


  9. Kontakt