Jeden z najstarszych koniaków trafił na polski rynek


Dom koniakowy Tiffon wraz z firmą Wealth Solutions wprowadził na rynek limitowaną edycję koniaku L’esprit de Tiffon – trunku powstałego przed filokserą. Jego światowa premiera odbyła się 17 czerwca 2014 r. w Jabłonnie pod Warszawą.

  1. L’esprit de Tiffon to limitowana edycja koniaku pochodzącego sprzed filoksery. Do jego stworzenia wykorzystano destylaty z prywatnej piwnicy (tzw. „paradis”) Sverre Braastada, gdzie najstarszy koniak datuje się na rok 1805. Powstało zaledwie 150 numerowanych dekanterów tego wyjątkowego trunku. Każdy z nich przenosi nas w czasy dawno minionych zapachów i smaków.

    – Dzięki mojemu dziadkowi, który w XIX w. kupował bardzo stare eaux-de-vie i zachował je w swoich prywatnych zbiorach, możemy dziś podzielić się z miłośnikami koniaku tym wyjątkowym trunkiem. Ten koniak to część dziedzictwa mojego rodu. W każdej butelce zamknięty jest duch tego miejsca, duch Tiffon. – powiedział Richard Braastad, Maître de Chais domu konikowego Tiffon.

    Trunek tej klasy zasługuje na specjalną oprawę. Każdy z kryształowych dekanterów, tworzących limitowaną edycję, jest grawerowany oraz umieszczony w drewnianej skrzynce, zaprojektowanej specjalnie na tę okazję. We wnętrzu skrzynki przewidziano również miejsce na książkę autorstwa Nicholasa Faitha, wybitnego znawcy koniaku i uznanego pisarza, przygotowaną z okazji wprowadzenia na rynek L’esprit de Tiffon. Publikacja ta została wydana w liczbie zaledwie 150 numerowanych egzemplarzy. Znajdziemy w niej informacje na temat rodziny Braastad, domu koniakowego Tiffon, jak również wprowadzanego właśnie na rynek koniaku.

    – L’esprit de Tiffon posiada nuty kwiatowe. Jest elegancki, różnorodny. Jest przepyszny. Zdumiewające jest to, że koniak, który ma grubo ponad wiek jest nadal tak młody i świeży! – tak Nicholas Faith opisał swoje doznania po spróbowaniu L’esprit de Tiffon. – Znaleźć koniak z okresu sprzed filoksery, to tak jakby znaleźć coś, co nie istnieje. To jest okno do zupełnie innego czasu. Coś co było absolutnie niedostępne.Aż do dziś. – powiedział Edward Bates, Ekspert Bureau National Interprofessionnel du Cognac.

    L’esprit de Tiffon stworzono specjalnie dla klientów polskiej firmy Wealth Solutions, specjalizującej się w dostarczaniu wymagającym koneserom i kolekcjonerom unikalnych trunków, przedmiotów kolekcjonerskich oraz dzieł sztuki. Wszystkie dekantery znalazły nabywców jeszcze przed oficjalną premierą tego trunku, która odbyła się w pałacu w Jabłonnie pod Warszawą w dniu 17 czerwca 2014 r.

    Uroczystość tę uświetnili swoją obecnością Richard Braastad – Maître de Chais domu koniakowego Tiffon oraz Edward Bates – ekspert Bureau National Interprofessionnel du Cognac. Miejsce pierwszej publicznej prezentacji trunku  chronologicznie łączy Polskę, Francję oraz ten wybitny koniak. To właśnie w pałacu w Jabłonnie Napoleon Bonaparte poznał swoją polską miłość Marię Walewską.  Miało to miejsce w roku 1807, zaledwie dwa lata po tym, jak w Cognac zaczął rodzić się L’esprit de Tiffon.

    – Bardzo się cieszę z tego, że mogę zaoferować swoim klientom tak unikalny trunek. Trunek, który zabiera nas w podróż przez wieki, w czasy wojen napoleońskich. Koniak, który w dzisiejszych czasach powstać już nie może. – powiedział Michał Kowalski, Wiceprezes Wealth Solutions.

  2. Jak powstał L'esprit de Tiffon? - film

  3. Zobacz również