Struktury popularne nawet w „trudnych czasach”

Październik 9, 2008
  1. Według danych serwisu www.StructuredRetailProducts.com w październiku br. ruszy 26 produktów strukturyzowanych na łączną kwotę 528 mln zł. To o 31 proc. więcej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku i prawie dwa razy więcej niż w sierpniu 2008.

    – Produkty strukturyzowane oferowane są w ramach subksrypcji trwających z reguły kilka tygodni. Dopiero po zebraniu środków od inwestorów – często nawet 2-3 tygodnie po ostatnim dniu zapisów – inwestycja może się rozpocząć. Produkty, których notowania ruszają w październiku były w praktyce oferowane we wrześniu. To dlatego już dzisiaj można oszacować „październikową” wartość rynku struktur – wyjaśnia Maciej Kossowski, Prezes Wealth Solutions, firmy oferującej strukturyzowane polisy inwestycyjne.

    W tym roku polskie instytucje finansowe wprowadziły na rynek 203 „struktury” z czego aż 80 proc. w formie ubezpieczeń na życie. Produkty oferowane w tej postaci dają szansę na zysk wolny od podatku Belki. W całym roku 2007 na rynku pojawiło się 90 nowych produktów strukturyzowanych, w tym 62 polisy inwestycyjne. „Struktury” mogą być oferowane także w formie depozytów bankowych, certyfikatów depozytowych, funduszy zamkniętych czy obligacji.

     Produkty strukturyzowane kuszą inwestorów różnorodnością dostępnych strategii inwestycyjnych oraz gwarancją zwrotu kapitału. Dzięki temu zyskują na popularności nawet wówczas, gdy inwestorzy wycofują swoje pieniądze z rynku akcji i funduszy inwestycyjnych tak, jak to miało miejsce w ostatnich kilkunastu miesiącach – dodaje Maciej Kossowski.

    Więcej informacji: pr@wealth.pl