Wealth Solutions specjalizuje się w sprzedaży i tworzeniu limitowanych edycji, niezwykle rzadkich trunków. Firma wprowadzała już na rynek jedne z najstarszych whisky w historii, czy koniaki z przełomu XVIII i XIX wieku. Ostatnio dla swoich klientów zabutelkowała 51-letnią Karuizawę z 1964 r. – najdłużej starzoną whisky Karuizawa w historii. Jedynie 43 butelki powstały w ramach tej wyjątkowej serii. Trunek jest w formie cask strength (czyli bez rozcieńczania), o naturalnym kolorze i niefiltrowany na zimno. Z kolei beczka użyta do stworzenia tej edycji jest jedną z ostatnich z lat 60., jakie pozostały po Karuizawie.
Whisky pochodzi z legendarnej, nieczynnej, japońskiej destylarni. Karuizawa zawsze produkowała na niewielką skalę i to głównie na rynek lokalny. Tak było od jej powstania w 1955 roku, aż do jej zamknięcia w roku 2000. Pozostały po niej wyłącznie beczki pełne wyjątkowych trunków, których z każdym rokiem ubywa. Tempo tego procesu jest naprawdę szybkie, dzięki międzynarodowemu uznaniu i sławie, które destylarnia zdobyła po zamknięciu. Ponieważ produkcja w jej murach została już wygaszona, licencja na wytwarzanie alkoholu zdana, a budynki zakładu sprzedane, na świecie nie pojawią się już nigdy nowe whisky z Karuizawy. Nikt również nie wie, kiedy ostatnie pozostałe po niej beczki zostaną zabutelkowane.
Tak rzadki trunek, jak najstarsza whisky pochodząca z nieczynnej i kultowej destylarni, zasługuje na specjalną oprawę. Butelka została stworzona specjalnie przez zespół kreatywny Wealth Solutions z myślą o edycjach Karuizawy wprowadzanych na rynek przez firmę. Ponadto, każda będzie numerowana i wyposażona w wykonaną na potrzeby tej serii drewnianą skrzynkę. Skrzynka składa się z niezależnych podstawy, pokrywy górnej oraz czterech ścian, połączonych ze sobą za pomocą nowatorskiego systemu magnesów i haczyków. Jej ściany zostały dodatkowo udekorowane różnymi częściami obrazu przedstawiającego kwitnącą gałąź wiśni.
– Ten innowacyjny typ skrzynki został zaprojektowany specjalnie dla tego projektu. Jest ona prosta w formie, tak jak najlepsze przykłady japońskiego designu, ale oferuje przy tym niesamowite możliwości ekspozycji butelki. Pudełko można otworzyć z jednej strony, ze wszystkich stron i ułożyć ściany w formie krzyża, czy postawić ścianki obok siebie by odpowiednio zaprezentować obraz drzewa wiśniowego. Możliwości w tym zakresie są nieograniczone – mówi Maciej Rutkowski, Dyrektor Kreatywny w Wealth Solutions.
Z okazji wypuszczenia Karuizawy 1964 Dave Broom, jeden z najbardziej znanych na świecie znawców whisky i współpracownik Whisky Magazine, stworzył specjalną książkę poświęconą temu wydarzeniu. Każda butelka 51-letniej Karuizawy, zostanie wyposażona w egzemplarz tej publikacji, prezentującej historię destylarni i pokazującą unikatowość całej edycji.
– Naturalnie, większość ocalonych beczek pochodzi z ostatniego okresu funkcjonowania destylarni. Whisky [w Karuizawie] nigdy nie była również celowo produkowana z przeznaczeniem do wieloletniej maturacji, w związku z tym fakt, że pozostały jeszcze jakieś beczki z lat 60. jest pewnego rodzaju cudem. To, że posiadają one niebywałą jakość było swego czasu bardzo miłym zaskoczeniem. To była wiekowa, wykonana w starym japońskim stylu whisky – posiadająca charakter, którego już nigdy więcej nie doświadczymy. To jest właśnie whisky, która stoi obecnie przed waszymi oczami. – napisał Dave Broom w książce.
Wszystkie butelki 51-letniej Karuizawy 1964 zostały sprzedane przed oficjalną premierą produktu. Nie jest to zresztą zaskoczeniem, ponieważ dokładnie z taką samą sytuacją mieliśmy do czynienia w 2012 roku, kiedy firma Wealth Solutions wypuściła na rynek 48-letnią Karuizawę z 1964 r.
kontakt dla mediów: Piotr Suchodolski, tel.: +48 512 965 658, email: piotr.suchodolski@wealth.pl